Monday, August 26, 2013

kerja, cuti, rindu

As I work in a new place, my relationship dengan si dia agak renggang sikit. Tak serapat dulu. Dia akan cuti pada hari aku bekerja. Aku pula, kalau aku cuti pun dan dia pun tak cuti, aku cuba sibukkan diri dengan kerja sampingan. So, selalunya kami dating selepas waktu kerja aku *yang kerja utama* (itupun kalau aku tak terikat dengan kerja sampingan).

So far, memang takda hari yang kami sama-sama cuti. Kalau tak salah aku, si dia cuti sabtu ni, tapi aku awal-awal dah isi jadual untuk kerja sampingan. Kan 'triple pay'. Rugila pulak kalau tak dapat kerja masa tu. Tapi dalam hati, teringin nak pergi date macam dulu-dulu.

Kalau dulu, aku selalu jadi driver untuk si dia, berhantar-berambil dari tempat kerja. Kadang-kadang ke tempat jamming, futsal. Tapi sekarang, aku jadi driver bila ada masanya je. Selalunya pabila si dia habis kerja waktu malam.

Kesian si dia.. Tapi lebih kepada rindu. Rindu nak chit-chat di waktu malam sambil brainstorming untuk merepek ke laut. Rindu nak berdua-dua sambil tak payah fikir, jam berapa nak kena balik. Rindu nak makan sedap-sedap dengan si dia. (boleh kalau nak makan sedap secara berseorangan, cuma hasilnya tak sesedap pabila makan berdua)

Nampaknya kena pastikan si dia cuti sama dengan aku cuti, which is hari sabtu atau ahad. Tapi bukan seronok pun dating kat luar waktu weekend, sebab terlalu ramai orang. Aish.. Aku kot yang kena cuti hari biasa.

No comments:

Post a Comment