Saturday, July 30, 2011

pre-wedding photoshoot

Entri ni tiada gambar mengenai pre-wedding photoshoot ye!

Suka sangat bila belek-belek gambar pre-wedding kawan-kawan dalam Facebook. Ada yang buat kat taman permainan, ada yang buat kat sawah padi, tepi tasik, air terjun dan ada jugak buat dalam studio. Walaupun tempat tu takla unik sangat, tapi bila dah diambil gambar, jadi cantik pulak.

Kalau yang photoshoot kat taman permainan tu, pasangan mengenakan pakaian sekolah dengan tema kembali ke zaman sekolah. Cute kan??? Modal pun tak banyak mana pun. Make up takyah tebal-tebal, bole pakai balik baju sekolah dulu-dulu (itupun kalau muat lagi lah), slingbag dan buku tulis sebagai aksesori. Memang cute.

Kalau nak yang jenis klasik-klasik sket, shoot kat sawah padi dengan mengenakan pakaian baju kurung kedah bagi perempuan, baju pagoda dan seluar untuk lelaki. Aksesori pulak, pompuan boleh bersanggul, berkelubung dengan kain batik. yang lelaki bole la nk ikat sket kt kepala sambil pegang cangkul. Eceh...

Serius menarik tengok hasil photoshoot mereka-mereka semua. Dan dengan hasil photoshoot tu, bole dibuat untuk bunting atau untuk kad kawen nanti. Bertambah menarik kad kawen tu nanti.

Cumanya, sebagai pemerhati, kadang-kadang rasa tak sedap ati bila ada orang tua-tua yang bagi komen, tak elok letak gambar kat kad kawen, lagi-lagi gambar yang duduk rapat-rapat. Yang berpegang tangan macam dah halal padahal baru nak menjemput untuk saksikan pertemuan dua insan menjadi halal.

Tak manis kan?

Pre-wedding shoot memang menarik tapi elokla kalau hasilnya tu, untuk kenangan peribadi, dan try consider komen orang sekeliling kalau-kalau nanti nak letak the best picture pre-wedding shoot tu kat dalam kad kawen ke bunting ke. Tak pasal-pasal nanti dok create dosa pulak...

heee...


p/s: macam bagus sangat je aku ni kan. tapi cuma nak beringat dengan teman-teman.

No comments:

Post a Comment