Tuesday, May 17, 2011

jujur

Ada orang tanya aku, happy ke aku dengan si dia?

Aku sudah tentu happy! Kalau tak, mungkin aku dah pun downgrade balik status ke single. Ataupun sibuk cari sebab untuk mintak putus dengan si dia walaupun kami dua dah jarang-jarang dating sama. Iye, aku di kampung dan dia di KL. Kalau dulu, masa aku bercinta dengan orang lain, aku selalu cuba nakal-nakal dengan kawan-kawan. Maksud aku, keluar berhibur dengan kawan-kawan secara senyap-senyap, cuba test ayat dengan orang lain (bukan niat untuk menduakan), call kawan-kawan lelaki untuk gurau senda.. Nakal kan? Bukan sikit tapi banyak!

Tapi dengan si dia ni, aku takda nakal macam tu lagi. Aku takda nak keluar berhibur macam dulu. senyap-senyap. Aku takda keinginan nak test ayat power aku kat orang lain lagi dah. Dan kalau aku ada contact x-bf aku sekalipun, aku bagitau si dia.

Bila aku fikir-fikir balik, inikah dinamakan cinta?

Aku tiada komen untuk itu cuma dari awal-awal perkenalan kami lagi, kami dah pun jujur dan bagitau benda yang manis dan pahit untuk semua benda. Di awal perkenalan itu sendiri, aku bagitau keadaan aku macamana untuk dia terus berkawan. Dari keadaan aku masih ada bf masa tu, keadaan keluarga aku, kerja, hutang-piutang, dan macam-macam lagi dari perkara sekecil-kecilnya hinggalah sebesar-besarnya. Aku menjadi diri sendiri ketika dengan si dia. Dia pun macam tu juga, bagitahu semua tentang keadaan dirinya, keadaan keluarganya, kerjanya...

Mungkin sebab itu, aku sendiri tak ingin nak mempermainkan kejujuran yang ada antara kami berdua. Cuma aku akui andainya kejujuran ni dikhianati, memang akan ambil masa untuk pulih balik.

Dengan kejujuran itu, aku telah menjadi diri aku yang sebenar-benarnya depan si dia, lagi-lagi kami berdua juga share minat yang sama. Sungguh manis perasaan ini bila berkongsi hobi yang sama. Dan dia juga selalu rajin teman aku untuk berjumpa kawan-kawan. Walaupun kadang-kadang aku abaikan si dia ketika leka bersembang dengan kawan-kawan, tapi si dia pandai untuk adjust keadaan tu. So proud of him.

Emmm...

I miss to play with his hand.

:))

No comments:

Post a Comment