Friday, May 20, 2011

terjahan ratu sehari

Lately ni, musim jemputan untuk majlis tamat zaman bujang, menerjah kembali... Terjah dengan bertalu-talu. Tahniah untuk mereka ini, yang bakal menjadi raja/ratu sehari tak lama lagi. Semoga persiapan yang dirancang akan berjalan dengan lancar.

Cuma, kalau bole tu, sebelum nak request alamat nak anta kad kawen tu, intebiu dulu perasaan penerima lagi-lagi bujang macam aku nih. Bole ke nak accept yang si kawan ni nak tamatkan zaman bujang. Bukan apa, penerima mungkin bole tersentap sekiranya dia berharap yang dia akan kawen dulu berbanding si kawan ni. Haa, jangan taktahu ada manusia yang macam tu.

Aku? Aku tak tersentap kalau atas sebab macam tu, berharap aku kawen dulu daripada yang si kawan. Cuma, tipula kalau aku tak tersentap yang aku turut mengimpikan benda yang sama, iaitu disatukan bersama si dia dengan ikatan yang suci dan halal. Haaa, benda yang berbeza bukan. :)

Ntah bila agaknya giliran aku pula untuk menjadi ratu sehari bersama si raja yang halal. Sebab keadaan tak begitu mudah berbanding yang difikirkan.

Minta doa ye kawan-kawan yang segala yang diharap itu, dipermudahkan dan direstui olehNya. Hati memang dok fikir ke arah tu je. Dok planning macam-macam, tapi satu apa pun tak bole dilaksanakan selagi belum ada confirmation oleh pihak si dia. Aishhhh~

Aku tak mahu berjauhan dengan si dia lagi.....

No comments:

Post a Comment