Sunday, September 4, 2011

Akhir Hubungan

1hb September 2011 (Raya ketiga)... Genap setahun sehari kami bercouple.

Berakhirnya suatu hubungan antara aku dengan si dia...

Mak si dia, nenek dan adik si dia datang ke rumah. Mula-mula aku ingat diorang nak bincangkan tarikh untuk kenduri kami tapi rupanya diorang datang untuk putuskan hubungan tunang.

Jadi, aku dengan si dia dah takda apa-apa...

Cincin dan duit cengkeram nak dipulangkan tapi pihak si dia, halalkan segala pemberian tu. Dan masa aku nak hulurkan cincin tunang tu balik dekat nenek si dia, nenek si dia sarungkan balik cincin di jari manis aku balik... Tetiba masa tu keadaan terus jadi sebak.

Sedih.

Sapa yang tak sedih.

Antara banyak-banyak lelaki yang aku pernah kawan dulu, hanya si dia yang paling aku serius. Aku tak penah lansung pasang niat nak cari pengganti untuk si dia. Dengan si dia jugak, aku bole tepis godaan shopping, tepis godaan enjoy dengan kawan-kawan asalkan aku dapat bersama si dia. Setiap kali aku pergi KL untuk tujuan kerja, serta merta tujuan utama digantikan untuk berjumpa dengan si dia.

Sebab aku betul-betul cintakan dia.
Hanya dengan mendengar suara darinya, hati mampu senyum dengan sendiri.


Ya Allah, aku bermohon padaMu, jika jodohku benar-benar bersama Shah Effendy, Kau dekatkan ku dengan dia dan semoga kasih sayangku kepada dia tidak melebihi kasih sayangku kepadaMu. Andainya tidak ku dengan dia, Kau berikanlah kekuatan kepadaku untuk menerima segala ketentuanMu.

No comments:

Post a Comment