Friday, September 30, 2011

Janji dilupakan

Perasaan hati masih berkecamuk.

Samada menunggu, membiarkan hati dipergunakan, atau melepaskan si dia pergi.
Tapi aku dapat rasa, cinta dan kasih sayang si dia tidak sekuat dulu.
Makin mengurang, makin menipis dan tak kisah untuk melukakan ati aku lagi.

Dan segala janji-janji si dia kepada aku, makin menghilang dan takkan ditepati lagi.



Ya Allah, aku bermohon padamu, Kau berikanlah jodoh yang baik-baik kepada si dia dan Kau berikanlah kebahagiaan kepada si dia dan pasangannya seperti mana Kau pernah berikan kebahagiaan kepada kami berdua pada jodoh yang lalu. Dan Kau berikanlah kekuatan kepadaku untuk menempuhi segala dugaanMu kepada ku Ya Allah. Aku akan menerima qada dan qadarMu tanpa sebarang persoalan. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment