Wednesday, September 7, 2011

Gelap

Keadaan yang nampak bahagia tu, dah kembali suram.

Semalam, si dia ke rumah pakcik untuk settlekan hal-hal yang berkaitan. Aku memang tak tahu apa cerita yang terjadi di rumah pakcik tapi setibanya aku kat rumah, banyak cerita yang kurang enak.

Sedih.

Walaupun kami tidak lagi bertunang, tapi aku harap sangat hubungan baik sesama keluarga dikekalkan. Bagi aku, hal-hal antara kami berdua tak sepatutnya melibatkan ahli keluarga. Tapi aku agak terkilan dengan ahli keluarga aku.

Marah, menuduh, mengambil peluang untuk cuci fikiran si dia, mengata belakang-belakang dan mencampur adukkan hal harta dengan hal aku. Sungguh aku terkilan. Dan aku tak salahkan si dia kalau si dia terasa hati.

Aku ingatkan peluang untuk bersama makin cerah tapi nampaknya dah gelap balik.

Mungkinkah ini petunjuk untuk aku teruskan hidup tanpa si dia. :(

No comments:

Post a Comment